CANAL 33: Despre provocările activității online cu preșcolarii, la aniversarea de 20 de ani a Grădiniței Bambi

Invitată la postul tv CANAL 33, Valentina Chelan, directoarea Grădiniței Bambi Step by Step, a vorbit despre provocările mutării activităților de învățare în mediul online, dar și despre ce înseamnă educația timpurie de calitate cu jurnalista Alice Năstase Buciuta, în cadrul emisiunii Marea Dragoste.

Valentina Chelan a arătat că, în această perioadă de activități online, “e foarte important să respectăm vârsta copiilor, nivelul lor de dezvoltare și să avem grijă la expunerea la ecrane. Da, învățarea s-a mutat în online, dar e important să ne gândim la copii, la cât pot ei, la cum pot să facă lucrurile și atunci să alegem pentru ei ceea ce este mai bine. (…)

A fost o perioadă dificilă, dar și frumoasă în același timp pentru că ne-a fost drag de copiii noștri, ne-a fost drag să îi revedem, am creat o relație mult mai bună cu părinții, cu familia, pentru că într-o întâlnire online un copil de grădiniță nu poate sta singur, trebuie să aibă sprijinul mamei, tatălui, fratelui mai mare. Sunt perechi de frați care lucrează împreună și s-au susținut și la o grupă și la cealaltă și care s-au susținut în felul acesta, a mai spus Valentina Chelan.

Transferarea activităților de învățare în mediul online a marcat schimbări majore nu doar pentru copii, ci pentru întreaga familie. La rândul lor, cadrele didactice s-au confruntat cu noi exigențe în activitatea desfășurată până de curând, după cum a explicat Valentina Chelan: A fost o perioadă de schimbare și de adaptare și pentru părinți pentru că au fost puși în situația de a acorda timp copiilor și de a face activități cu ei, într-un interval mai mare decât, poate, alocau înainte.  A fost însă și o perioadă în care părinții au putut să își cunoască mai bine copiii și să vadă ce lucruri le plac, ce nu le place deloc să facă, ce activități distractive pot să facă împreună pentru că, dincolo de grijile noastre ca adulți, copiii au nevoie să se bucure și copiii se bucură dacă cineva le acordă atenție și găsește lucruri prin care să se simtă bine și copilul și adultul. Ne-am bazat foarte mult pe sprijinul părinților în această perioadă, am comunicat mult cu ei și în momentul acesta suntem parteneri în învățarea online.  Dar da, sigur, ne dorim și așteptăm acele momente în care vom putea să ne vedem și să lucrăm față în față cu copiii noștri.  (…) A fost modalitate să ne depășim limitele, pentru că educatoarele care făceau lucruri cu copiii în spațiul clase au fost nevoite să caute resurse, să își găsească resurse, să creeze materiale online care să fie interesante și atractive pentru copii.